loading...

طراحي سايت

طراحي سايت حرفه اي در شيراز

بازدید : 411
11 زمان : 1399:2

مهاجرت به كانادا

كانادا كشوري در قاره ي آمريكاي شمالي با جمعيتي در حدود 38 ميليون نفر يكي از كشورهايي است كه در چند دهه اخير توجه تعداد كثيري از متقاضيان مهاجرت را به خود جلب كرده است. مهاجرت تصميم آساني نيست و همه افراد هميشه تلاش مي كنند كه در اين تغيير بزرگ بهترين تصميم را اتخاذ كنند. هر كشور قوانين مهاجرپذيري مخصوص به خود را داراست و كانادا نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين قوانين در اكثر ايالت هاي فدرال كانادا كليّات يكساني دارند و ايالت كبك داراي قوانين مخصوص به خود است. به طور كلي روش ها و قوانين مهاجرت و اخذ ويزاي كشور كانادا به شش دسته تقسيم مي شوند: اخذ اقامت از طريق ويزاي تحصيلي، اخذ اقامت از طريق ويزاهاي كاري (مانند Skilled worker يا Express Entry)، اخذ اقامت كشور كانادا از طريق ازدواج، اخذ اقامت دائم كانادا از طريق خوداشتغالي، مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري و مهاجرت به كانادا از طريق پناهندگي. افراد راه هاي مختلفي را براي مهاجرت به كانادا انتخاب مي كنند؛ راه هايي مثل مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل، كار يا سرمايه گذاري. در اين مقاله سعي داريم شما را با انواع روش هاي مهاجرت به كانادا آشنا نماييم و در اين تصميم بزرگ قدم مثبتي برداريم.

توضيحات دكتر قاسمي مدير موسسه حقوقي آينده سازان مهر

روش هاي مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از روش هاي متعددي امكان پذير است. در اينجا برخي از آنها را با هم بررسي مي كنيم:

مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل

مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل داراي هفت پارامتر اصلي است:

1. دريافت نامه پذيرش از يكي از مراكز آموزش عالي شناخته شده و مورد تاييد. افرادي كه قصد مهاجرت تحصيلي به كبك را دارند نيز بايد چنين نامه اي كه به آن CAQ گفته مي شوند دريافت نمايند. بديهي است كه اين مرحله بايد قبل از اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي جهت مهاجرت به كانادا انجام پذيرد. ضمن آن كه اكثر دانشگاه هاي كانادا شرط معدل جهت اعطاي پذيرش را 15 در نظر مي گيرند. اما اين معدل براي گرفتن پذيرش از دانشگاه هاي برتر كانادا بايد بيشتر باشد.

مراحل كلي اخذ نامه پذيرش از دانشگاه هاي كانادا

اين پروسه به طور كلي داراي چند مرحله مي باشد:

- برخورداري از چند شرط معيار:

* داشتن حداقل مدرك ديپلم

* فرم درخواست پر شده بصورت دقيق (عموماً در سايت دانشگاه ها موجود مي باشد)

* داشتن رزومه و انگيزه نامه

* داشتن مدرك زبان انگليسي (C1، آيلتس، تافل) يا زبان فرانسوي (DELF، DALF، TEF)

* مدرك تمكن مالي به ميزان 10 هزار دلار كانادا جهت نشان دادن توان مالي پرداخت هزينه هاي زندگي براي يك سال

* داشتن حداقل يك توصيه نامه از اساتيد معتبر (مقاطع ارشد و بالاتر)

2. اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي نزد اداره مهاجرت كانادا، سفارت كانادا يا كنسولگري اين كشور. گرفتن ويزاي دانشجويي جهت مهاجرت به كانادا كار چندان سختي نيست و مي توان آن را چه به صورت حضوري و چه آنلاين انجام داد.

3. پاسخ به سوالاتي كه هنگام اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي پرسيده مي شود. پاسخ به اين سوالات تعيين مي كند كه فرد اقدام كننده واجد شرايط گرفتن ويزاي دانشجويي است يا خير. در صورت احراز شرايط اخذ ويزاي دانشجويي مدارك لازم جهت مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل از وي خواسته خواهد شد.

4. پس از احراز شرايط فرد، يك چك ليست تهيه مدارك به وي داده مي شود كه داراي يك كد شخصي است و 60 روز نيز اعتبار دارد. توصيه مي شود افراد يك نسخه چاپي از اين برگه براي مراحل بعد به همراه داشته باشند. اين برگه حاوي اطلاعاتي است در مورد اپلاي، حدود شهريه پرداختي، ليستي از مداركي كه متقاضي مهاجرت به كانادا بايد ارائه كند و راهنماي مراحل بعد.

5. سپس نوبت به ارائه مدارك مربوط به مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل مي رسد.

مدارك مهاجرت به كانادا شامل:

مدرك ديپلم يا پايان تحصيلات دبيرستان

رزومه و انگيزه نامه

مدرك زبان

مدرك تمكن مالي

حداقل يك توصيه نامه از اساتيد معتبر

پر كردن و ارائه فرم هاي مربوطه

پاسپورت و شناسنامه معتبر

6. پس از آماده سازي مدارك و پُر كردن فرم هاي مربوطه و پرداخت هزينه هاي بررسي پرونده افراد بايد ثبت نام خود جهت مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل را تكميل كنند.

7. از بعضي از افراد خواسته مي شود كه در محل اخذ ويزاي مهاجرت به كانادا براي انجام مصاحبه حضور پيدا كنند.

افرادي كه از كشورهايي اروپايي و خاورميانه براي مهاجرت به كانادا اقدام مي كنند بايد اطلاعات بايومتريك خود را نيز ارائه دهند. بدين منظور مراكز مشخصي اقدام به جمع آوري اين اطلاعات مي كنند. گرفتن اين اطلاعات زمان زيادي نمي برد و در حد 10 دقيقه طول خواهد كشيد و شامل اثر انگشتان هر دو دست و عكس چهره افراد مي باشد. در زمان انجام تست بايومتريك بهتر است پذيرش دانشگاه و مدارك تحصيلي خود را همراه با مدارك شناسايي به همراه داشته باشيد.

ارائه سند تمكن مالي به ميزان 10 هزار دلار كانادا به ازاي هر سال اقامت در كانادا (11 هزار دلار كانادا جهت اقدام براي تحصيل در ايالت كبك) نيز از ملزومات پرونده هاي مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل است.

برخي از بهترين دانشگاه هاي كانادا عبارت اند از:

دانشگاه تورنتو (در شهر تورنتو، استان اونتاريو)

دانشگاه مك گيل (در شهر مونترال، استان كبك)

دانشگاه بريتيش كلمبيا (در شهرهاي ونكوور و كلونا، استان بريتيش كلمبيا)

دانشگاه آلبرتا (در شهر ادمونتون، استان آلبرتا)

دانشگاه وسترن (در شهر لندن، استان اونتاريو)

دانشگاه كنكورديا (در شهر مونترال، استان كبك)

دانشگاه مونترال (در شهر مونترال، استان كبك)

نكته: ممكن است صدور ويزاي دانشجويي براي برخي از دانشجويان بين المللي به خصوص در مقاطع ارشد و دكتري به دلايل مختلف به طول بيانجامد. در اين صورت دانشجو اين حق را دارد كه به دانشگاه درخواست به تعويق انداختن پذيرش (Deferral) بدهد. در صورت تاييد دانشگاه پذيرش دانشجو به مدت يك ترم يا بيشتر به تعويق مي افتد تا وي بتواند از ترم/سال تحصيلي بعد دوره تحصيل خود را آغاز كند. البته بايد توجه داشت كه اين مقوله همه رشته هاي تحصيلي را شامل نمي شود و فقط در برخي از رشته ها مي توان از اين امكان استفاده كرد.

مهاجرت به كانادا

كالج سنتنيال در استان اونتاريو

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي كار

كانادا يكي از كشورهاي مهاجرپذير در زمينه كار نيز مي باشد. روش هاي مهاجرت به كانادا از طريق كار شامل برنامه هاي اسكيل وركر، خوداشتغالي و ويزاي استارت آپ مي باشد. كانادا به دليل داشتن بازاركار رقابتي و پوياي خود هميشه فضاي لازم براي نيروي كار جديد را فراهم مي كند و متقاضيان مي توانند با ارائه تجربيات و مهارت هاي خود فضاي مناسبي جهت كار براي خود پيدا كنند. البته بايد توجه داشت كه مدارك تحصيلي، داشتن مدرك زبان و داشتن برنامه مناسب جهت ارائه به دولت كانادا از نكات مهمي هستند كه متقاضيان كار در كانادا حتما بايد آنها را مد نظر قرار بدهند.

مهاجرت به كانادا

برج CN واقع در شهر تورنتو

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي اسكيل وركر

برنامه فدرال اسكيل وركر (FSW) جهت مهاجرت به كانادا براي آن دسته از افراد در نظر گرفته شده كه از طريق مهارت ها يا تجربيات كاريشان براي مهاجرت به كانادا انتخاب مي شوند. از تاريخ اول ژانويه سال 2015 افراد متقاضي اسكيل وركر بايد از طريق سيستم اكسپرس انتري وارد سيستم ارزيابي شوند. سيستم اكسپرس انتري عبارت است از برنامه مديريت تقاضاي ورود فوري افراد به كانادا جهت كسب اقامت دائم اين كشور. در اين سيستم افراد متقاضي مهاجرت به كانادا از نظر داشتن شرايط لازم جهت كمك به اقتصاد كانادا ارزيابي مي شوند و سپس به اصطلاح وارد استخر (immigration pool) مي شوند تا پس از كسب امتيازات لازم براي آنها تاييديه و دعوت نامه ارسال شود. مزيت بزرگ اين برنامه بررسي سريع پرونده ها نسبت به ساير برنامه هاي مهاجرت به كاناداست.

افراد واجد شرايط مهاجرت به كانادا مي بايست حداقل يكي از شرايط زير را داشته باشند:

- داراي پيشنهاد كار باشند (Job Offer)

- واجد شرايط كار در كشور كانادا باشند

- توان اثبات تمكن مالي لازم براي حمايت مالي از خود يا وابستگان پس از مهاجرت به كانادا را داشته باشند.

- داشتن حداقل يك سال تجربه كار مهارتي تمام وقت

- داشتن حداقل مهارت در يكي از زبان هاي انگليسي يا فرانسه

- داشتن حداقل يك مدرك تحصيلات تكميلي

برخي از مشاغل مورد نياز در اين برنامه عبارت اند از:

مشاغل مديريتي، بانكداري، مشاغل مربوط به مديريت سرمايه، مديريت رستوران و خدمات غذايي و مشاغل مهندسي.

مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي خوداشتغالي

طبق تحقيقات صورت گرفته از مقامات بخش مهاجرت دولت كانادا، متقاضيان مهاجرت به كانادا مي توانند از طريق ثبت نام در برنامه خوداشتغالي جهت مهاجرت به كانادا اقدام كنند. ميزان هزينه بررسي پرونده مهاجرت به كانادا از حدود 1540 دلار شروع مي شود و مدت زمان بررسي پرونده حدود 25 ماه مي باشد كه مدت زمان ارائه مدارك شناسايي و تشخيص هويت (بايومتريك) نيز شامل اين مدت زمان است.

اين برنامه به متقاضيان خوداشتغالي مهاجرت به كانادا امكان گرفتن اقامت دائم در كانادا (به جز استان كبك) را مي دهد.متقاضيان مي بايست سابقه كاري مرتبط با شاخه ي اقدامي مد نظرشان را كه قصد كار در اين كشور دارند بين سه تا پنج سال به سفارت ارائه كنند وبراي پذيرفته شدن درخواستشان طرح توجيهي يا بيزينس پلن مناسبي را براي اثبات تاثير فعاليتشان بر بازار و فرهنگ اين كشور ارائه نمايند.در اين زمينه داشتن مدارك قوي بين الملي و عملي همچنين دانش كافي از اقتصاد و بازار اين كشور مي توانند نقش به سزايي در پذيرفته شدن شما ايفا نمايند

مهاجرت به كانادا - تعريف فرد خود اشتغال:

عبارت است از فردي كه تجربه لازم در زمينه خوداشتغالي و انجام كار فردي را جهت مهاجرت به كانادا داشته باشد. مهاجر پذيرفته شده بايد هدف و توان لازم براي خوداشتغالي در حوزه هاي فرهنگي و هنري و ورزشي را داشته باشد. برخي از مشاغلي كه از طريق آنها افراد مي توانند جهت دريافت ويزاي خوداشتغالي اقدام كنند عبارت اند از:

- نويسندگان

- هنرمندان خلاق مشغول به كار

- موسيقي دانان

- نقاشان

- مجسمه سازان و افراد شاغل در هنرهاي بصري

- پشتيبان فني و مشاغل مربوط به حوزه پويانمايي

- طراحان خلاق

نكته: از تاريخ 18 مارچ 2018 برنامه خوداشتغالي كشاورزان به حالت تعليق درآمده است و پرونده هاي جديد پئيرش نمي شوند.

مهاجرت به كانادا - تعريف تجربه لازم براي خود اشتغالي:

هنگام درخواست مهاجرت به كانادا از طريق خوداشتغالي، فرد بايد تجربه كافي در زمينه هاي لازم را داشته باشد. منظور از تجربه، داشتن حداقل دو سال سابقه كاري به فاصله 5 سال قبل از تاريخ درخواست تا زمان تصميم گيري در مورد پرونده درخواست مي باشد. لازم به ذكر است كه داشتن تجربه بيشتر از دو سال تضمين كننده كسب امتياز بيشتر است. سابقه كار بايد حداقل در يكي از زمينه هاي زير باشد:

- خوداشتغالي در حوزه فعاليت هاي فرهنگي يا ورزشي

- سابقه ي شركت داشتن در فعاليت هاي فرهنگي يا ورزشي در سطح جهاني

مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري استاني يا كارآفريني

اغلب استانهاي كانادا با دولت فدرال كانادا براي انجام امور مهاجرتي در مورد شرايط مهاجرت به كانادا به يك نقطه مشترك رسيده اند. استان هاي كبك، اونتاريو، منيتوبا، بريتيش كلمبيا، نيوبرانزويك و نووا اسكوشيا از جمله اين استان ها هستند. شرايط هر يك از استان ها با ديگري متفاوت است. شرايط مهاجرت به استانهاي كانادا از طريق سرمايه گذاري را مي توان اينگونه برشمرد:

آن دسته از افراد كه براي مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري استاني اقدام مي كنند بايد داراي يك بيزينس فعال باشد. بين 300 هزار تا يك و نيم ميليون دلار كانادا بعنوان دارايي خالص فرد متقاضي مهاجرت به كانادا بايد ارائه شود. ميزان دقيق اين دارايي بر اساس استان تعيين مي گردد. نكته جالب در مورد اين ميزان دارايي اين است كه فرد هيچ نيازي به انتقال آن به كانادا ندارد. فرد متقاضي مهاجرت به كانادا بايد مداركي مبني بر داشتن مديريت يك موسسه يا كارخانه يا بخشي از آن تحت مالكيت خود ارائه كند. سپس، فرد بايد يك سفر اكتشافي به مدت حداقل يك هفته به ايالت مورد نظر در كانادا داشته باشد تا از چند و چون سرمايه گذاري در كانادا اطلاع پيدا كند. در آخر، فرد بايد آماده ي ارائه پروژه و توجيه آن در مصاحبه هاي پيش رو باشد.

به همين منظور افراد بايد شرايط زير را داشته باشند:

- داشتن سن حداقل 18 سال (براي سرمايه گذاري استاني و يا كارآفريني بهترين سن بين 35 تا 40 سال است)

- داشتن حداقل يك مدرك تحصيلات عالي

- داشتن سابقه مديريتي به مدت حداقل دو سال در بازه پنج ساله قبل از اقدام

- داشتن مهارت در زبان خارجي (انگليسي يا فرانسوي، بسته به استان انتخابي)

مهاجرت به كانادا

كانادا كشوري در قاره ي آمريكاي شمالي با جمعيتي در حدود 38 ميليون نفر يكي از كشورهايي است كه در چند دهه اخير توجه تعداد كثيري از متقاضيان مهاجرت را به خود جلب كرده است. مهاجرت تصميم آساني نيست و همه افراد هميشه تلاش مي كنند كه در اين تغيير بزرگ بهترين تصميم را اتخاذ كنند. هر كشور قوانين مهاجرپذيري مخصوص به خود را داراست و كانادا نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين قوانين در اكثر ايالت هاي فدرال كانادا كليّات يكساني دارند و ايالت كبك داراي قوانين مخصوص به خود است. به طور كلي روش ها و قوانين مهاجرت و اخذ ويزاي كشور كانادا به شش دسته تقسيم مي شوند: اخذ اقامت از طريق ويزاي تحصيلي، اخذ اقامت از طريق ويزاهاي كاري (مانند Skilled worker يا Express Entry)، اخذ اقامت كشور كانادا از طريق ازدواج، اخذ اقامت دائم كانادا از طريق خوداشتغالي، مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري و مهاجرت به كانادا از طريق پناهندگي. افراد راه هاي مختلفي را براي مهاجرت به كانادا انتخاب مي كنند؛ راه هايي مثل مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل، كار يا سرمايه گذاري. در اين مقاله سعي داريم شما را با انواع روش هاي مهاجرت به كانادا آشنا نماييم و در اين تصميم بزرگ قدم مثبتي برداريم.

توضيحات دكتر قاسمي مدير موسسه حقوقي آينده سازان مهر

روش هاي مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از روش هاي متعددي امكان پذير است. در اينجا برخي از آنها را با هم بررسي مي كنيم:

مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل

مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل داراي هفت پارامتر اصلي است:

1. دريافت نامه پذيرش از يكي از مراكز آموزش عالي شناخته شده و مورد تاييد. افرادي كه قصد مهاجرت تحصيلي به كبك را دارند نيز بايد چنين نامه اي كه به آن CAQ گفته مي شوند دريافت نمايند. بديهي است كه اين مرحله بايد قبل از اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي جهت مهاجرت به كانادا انجام پذيرد. ضمن آن كه اكثر دانشگاه هاي كانادا شرط معدل جهت اعطاي پذيرش را 15 در نظر مي گيرند. اما اين معدل براي گرفتن پذيرش از دانشگاه هاي برتر كانادا بايد بيشتر باشد.

مراحل كلي اخذ نامه پذيرش از دانشگاه هاي كانادا

اين پروسه به طور كلي داراي چند مرحله مي باشد:

- برخورداري از چند شرط معيار:

* داشتن حداقل مدرك ديپلم

* فرم درخواست پر شده بصورت دقيق (عموماً در سايت دانشگاه ها موجود مي باشد)

* داشتن رزومه و انگيزه نامه

* داشتن مدرك زبان انگليسي (C1، آيلتس، تافل) يا زبان فرانسوي (DELF، DALF، TEF)

* مدرك تمكن مالي به ميزان 10 هزار دلار كانادا جهت نشان دادن توان مالي پرداخت هزينه هاي زندگي براي يك سال

* داشتن حداقل يك توصيه نامه از اساتيد معتبر (مقاطع ارشد و بالاتر)

2. اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي نزد اداره مهاجرت كانادا، سفارت كانادا يا كنسولگري اين كشور. گرفتن ويزاي دانشجويي جهت مهاجرت به كانادا كار چندان سختي نيست و مي توان آن را چه به صورت حضوري و چه آنلاين انجام داد.

3. پاسخ به سوالاتي كه هنگام اقدام براي گرفتن ويزاي تحصيلي پرسيده مي شود. پاسخ به اين سوالات تعيين مي كند كه فرد اقدام كننده واجد شرايط گرفتن ويزاي دانشجويي است يا خير. در صورت احراز شرايط اخذ ويزاي دانشجويي مدارك لازم جهت مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل از وي خواسته خواهد شد.

4. پس از احراز شرايط فرد، يك چك ليست تهيه مدارك به وي داده مي شود كه داراي يك كد شخصي است و 60 روز نيز اعتبار دارد. توصيه مي شود افراد يك نسخه چاپي از اين برگه براي مراحل بعد به همراه داشته باشند. اين برگه حاوي اطلاعاتي است در مورد اپلاي، حدود شهريه پرداختي، ليستي از مداركي كه متقاضي مهاجرت به كانادا بايد ارائه كند و راهنماي مراحل بعد.

5. سپس نوبت به ارائه مدارك مربوط به مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل مي رسد.

مدارك مهاجرت به كانادا شامل:

مدرك ديپلم يا پايان تحصيلات دبيرستان

رزومه و انگيزه نامه

مدرك زبان

مدرك تمكن مالي

حداقل يك توصيه نامه از اساتيد معتبر

پر كردن و ارائه فرم هاي مربوطه

پاسپورت و شناسنامه معتبر

6. پس از آماده سازي مدارك و پُر كردن فرم هاي مربوطه و پرداخت هزينه هاي بررسي پرونده افراد بايد ثبت نام خود جهت مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل را تكميل كنند.

7. از بعضي از افراد خواسته مي شود كه در محل اخذ ويزاي مهاجرت به كانادا براي انجام مصاحبه حضور پيدا كنند.

افرادي كه از كشورهايي اروپايي و خاورميانه براي مهاجرت به كانادا اقدام مي كنند بايد اطلاعات بايومتريك خود را نيز ارائه دهند. بدين منظور مراكز مشخصي اقدام به جمع آوري اين اطلاعات مي كنند. گرفتن اين اطلاعات زمان زيادي نمي برد و در حد 10 دقيقه طول خواهد كشيد و شامل اثر انگشتان هر دو دست و عكس چهره افراد مي باشد. در زمان انجام تست بايومتريك بهتر است پذيرش دانشگاه و مدارك تحصيلي خود را همراه با مدارك شناسايي به همراه داشته باشيد.

ارائه سند تمكن مالي به ميزان 10 هزار دلار كانادا به ازاي هر سال اقامت در كانادا (11 هزار دلار كانادا جهت اقدام براي تحصيل در ايالت كبك) نيز از ملزومات پرونده هاي مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل است.

برخي از بهترين دانشگاه هاي كانادا عبارت اند از:

دانشگاه تورنتو (در شهر تورنتو، استان اونتاريو)

دانشگاه مك گيل (در شهر مونترال، استان كبك)

دانشگاه بريتيش كلمبيا (در شهرهاي ونكوور و كلونا، استان بريتيش كلمبيا)

دانشگاه آلبرتا (در شهر ادمونتون، استان آلبرتا)

دانشگاه وسترن (در شهر لندن، استان اونتاريو)

دانشگاه كنكورديا (در شهر مونترال، استان كبك)

دانشگاه مونترال (در شهر مونترال، استان كبك)

نكته: ممكن است صدور ويزاي دانشجويي براي برخي از دانشجويان بين المللي به خصوص در مقاطع ارشد و دكتري به دلايل مختلف به طول بيانجامد. در اين صورت دانشجو اين حق را دارد كه به دانشگاه درخواست به تعويق انداختن پذيرش (Deferral) بدهد. در صورت تاييد دانشگاه پذيرش دانشجو به مدت يك ترم يا بيشتر به تعويق مي افتد تا وي بتواند از ترم/سال تحصيلي بعد دوره تحصيل خود را آغاز كند. البته بايد توجه داشت كه اين مقوله همه رشته هاي تحصيلي را شامل نمي شود و فقط در برخي از رشته ها مي توان از اين امكان استفاده كرد.

مهاجرت به كانادا

كالج سنتنيال در استان اونتاريو

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي كار

كانادا يكي از كشورهاي مهاجرپذير در زمينه كار نيز مي باشد. روش هاي مهاجرت به كانادا از طريق كار شامل برنامه هاي اسكيل وركر، خوداشتغالي و ويزاي استارت آپ مي باشد. كانادا به دليل داشتن بازاركار رقابتي و پوياي خود هميشه فضاي لازم براي نيروي كار جديد را فراهم مي كند و متقاضيان مي توانند با ارائه تجربيات و مهارت هاي خود فضاي مناسبي جهت كار براي خود پيدا كنند. البته بايد توجه داشت كه مدارك تحصيلي، داشتن مدرك زبان و داشتن برنامه مناسب جهت ارائه به دولت كانادا از نكات مهمي هستند كه متقاضيان كار در كانادا حتما بايد آنها را مد نظر قرار بدهند.

مهاجرت به كانادا

برج CN واقع در شهر تورنتو

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي اسكيل وركر

برنامه فدرال اسكيل وركر (FSW) جهت مهاجرت به كانادا براي آن دسته از افراد در نظر گرفته شده كه از طريق مهارت ها يا تجربيات كاريشان براي مهاجرت به كانادا انتخاب مي شوند. از تاريخ اول ژانويه سال 2015 افراد متقاضي اسكيل وركر بايد از طريق سيستم اكسپرس انتري وارد سيستم ارزيابي شوند. سيستم اكسپرس انتري عبارت است از برنامه مديريت تقاضاي ورود فوري افراد به كانادا جهت كسب اقامت دائم اين كشور. در اين سيستم افراد متقاضي مهاجرت به كانادا از نظر داشتن شرايط لازم جهت كمك به اقتصاد كانادا ارزيابي مي شوند و سپس به اصطلاح وارد استخر (immigration pool) مي شوند تا پس از كسب امتيازات لازم براي آنها تاييديه و دعوت نامه ارسال شود. مزيت بزرگ اين برنامه بررسي سريع پرونده ها نسبت به ساير برنامه هاي مهاجرت به كاناداست.

افراد واجد شرايط مهاجرت به كانادا مي بايست حداقل يكي از شرايط زير را داشته باشند:

- داراي پيشنهاد كار باشند (Job Offer)

- واجد شرايط كار در كشور كانادا باشند

- توان اثبات تمكن مالي لازم براي حمايت مالي از خود يا وابستگان پس از مهاجرت به كانادا را داشته باشند.

- داشتن حداقل يك سال تجربه كار مهارتي تمام وقت

- داشتن حداقل مهارت در يكي از زبان هاي انگليسي يا فرانسه

- داشتن حداقل يك مدرك تحصيلات تكميلي

برخي از مشاغل مورد نياز در اين برنامه عبارت اند از:

مشاغل مديريتي، بانكداري، مشاغل مربوط به مديريت سرمايه، مديريت رستوران و خدمات غذايي و مشاغل مهندسي.

مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از طريق ويزاي خوداشتغالي

طبق تحقيقات صورت گرفته از مقامات بخش مهاجرت دولت كانادا، متقاضيان مهاجرت به كانادا مي توانند از طريق ثبت نام در برنامه خوداشتغالي جهت مهاجرت به كانادا اقدام كنند. ميزان هزينه بررسي پرونده مهاجرت به كانادا از حدود 1540 دلار شروع مي شود و مدت زمان بررسي پرونده حدود 25 ماه مي باشد كه مدت زمان ارائه مدارك شناسايي و تشخيص هويت (بايومتريك) نيز شامل اين مدت زمان است.

اين برنامه به متقاضيان خوداشتغالي مهاجرت به كانادا امكان گرفتن اقامت دائم در كانادا (به جز استان كبك) را مي دهد.متقاضيان مي بايست سابقه كاري مرتبط با شاخه ي اقدامي مد نظرشان را كه قصد كار در اين كشور دارند بين سه تا پنج سال به سفارت ارائه كنند وبراي پذيرفته شدن درخواستشان طرح توجيهي يا بيزينس پلن مناسبي را براي اثبات تاثير فعاليتشان بر بازار و فرهنگ اين كشور ارائه نمايند.در اين زمينه داشتن مدارك قوي بين الملي و عملي همچنين دانش كافي از اقتصاد و بازار اين كشور مي توانند نقش به سزايي در پذيرفته شدن شما ايفا نمايند

مهاجرت به كانادا - تعريف فرد خود اشتغال:

عبارت است از فردي كه تجربه لازم در زمينه خوداشتغالي و انجام كار فردي را جهت مهاجرت به كانادا داشته باشد. مهاجر پذيرفته شده بايد هدف و توان لازم براي خوداشتغالي در حوزه هاي فرهنگي و هنري و ورزشي را داشته باشد. برخي از مشاغلي كه از طريق آنها افراد مي توانند جهت دريافت ويزاي خوداشتغالي اقدام كنند عبارت اند از:

- نويسندگان

- هنرمندان خلاق مشغول به كار

- موسيقي دانان

- نقاشان

- مجسمه سازان و افراد شاغل در هنرهاي بصري

- پشتيبان فني و مشاغل مربوط به حوزه پويانمايي

- طراحان خلاق

نكته: از تاريخ 18 مارچ 2018 برنامه خوداشتغالي كشاورزان به حالت تعليق درآمده است و پرونده هاي جديد پئيرش نمي شوند.

مهاجرت به كانادا - تعريف تجربه لازم براي خود اشتغالي:

هنگام درخواست مهاجرت به كانادا از طريق خوداشتغالي، فرد بايد تجربه كافي در زمينه هاي لازم را داشته باشد. منظور از تجربه، داشتن حداقل دو سال سابقه كاري به فاصله 5 سال قبل از تاريخ درخواست تا زمان تصميم گيري در مورد پرونده درخواست مي باشد. لازم به ذكر است كه داشتن تجربه بيشتر از دو سال تضمين كننده كسب امتياز بيشتر است. سابقه كار بايد حداقل در يكي از زمينه هاي زير باشد:

- خوداشتغالي در حوزه فعاليت هاي فرهنگي يا ورزشي

- سابقه ي شركت داشتن در فعاليت هاي فرهنگي يا ورزشي در سطح جهاني

مهاجرت به كانادا

مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري استاني يا كارآفريني

اغلب استانهاي كانادا با دولت فدرال كانادا براي انجام امور مهاجرتي در مورد شرايط مهاجرت به كانادا به يك نقطه مشترك رسيده اند. استان هاي كبك، اونتاريو، منيتوبا، بريتيش كلمبيا، نيوبرانزويك و نووا اسكوشيا از جمله اين استان ها هستند. شرايط هر يك از استان ها با ديگري متفاوت است. شرايط مهاجرت به استانهاي كانادا از طريق سرمايه گذاري را مي توان اينگونه برشمرد:

آن دسته از افراد كه براي مهاجرت به كانادا از طريق سرمايه گذاري استاني اقدام مي كنند بايد داراي يك بيزينس فعال باشد. بين 300 هزار تا يك و نيم ميليون دلار كانادا بعنوان دارايي خالص فرد متقاضي مهاجرت به كانادا بايد ارائه شود. ميزان دقيق اين دارايي بر اساس استان تعيين مي گردد. نكته جالب در مورد اين ميزان دارايي اين است كه فرد هيچ نيازي به انتقال آن به كانادا ندارد. فرد متقاضي مهاجرت به كانادا بايد مداركي مبني بر داشتن مديريت يك موسسه يا كارخانه يا بخشي از آن تحت مالكيت خود ارائه كند. سپس، فرد بايد يك سفر اكتشافي به مدت حداقل يك هفته به ايالت مورد نظر در كانادا داشته باشد تا از چند و چون سرمايه گذاري در كانادا اطلاع پيدا كند. در آخر، فرد بايد آماده ي ارائه پروژه و توجيه آن در مصاحبه هاي پيش رو باشد.

به همين منظور افراد بايد شرايط زير را داشته باشند:

- داشتن سن حداقل 18 سال (براي سرمايه گذاري استاني و يا كارآفريني بهترين سن بين 35 تا 40 سال است)

- داشتن حداقل يك مدرك تحصيلات عالي

- داشتن سابقه مديريتي به مدت حداقل دو سال در بازه پنج ساله قبل از اقدام

- داشتن مهارت در زبان خارجي (انگليسي يا فرانسوي، بسته به استان انتخابي)

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 683
  • بازدید کلی : 1822937
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی